Képgyűjtemény-fejlemény // Gallery wall development

Végre eljutottam oda, hogy kifogtam egy napos délelőttöt és csináltam pár képet a (félig-kész) képgyűjteményről, ami a nappali egyik falára került. Régi terveim között szerepelt egy kis frissítés ebbe a szobába ahol a legtöbb időt töltjük napközben. Miután a konyha falát kékre festettük, már túl színes volt a nagy mexikói hímzés, ami eddig ezen a falon lógott. (lásd, előtte-utána képek) Valami klasszikusabbra és elegánsabbra vágytam. Ez az összeállítás viszonylag monokróm, főleg családi képekből és nászajándékokból áll, amik ezer éve várják, hogy végleges helyükre kerüljenek. Ha másoknál vagyok, mindig megnézem, milyen családi képek vannak a falon, szerintem az mindig az egyik legérdekesebb egy lakásban.

A gyűjtemény összeállítása közben három fontos dolgot tapasztaltam meg, amit nem sejtettem, mikor nekiálltam.

1 // A falon minden máshogyan néz ki.

Amikor már minden kiválasztott kép a hozzáillő keretben volt, párat mégsem tettem fel a falra, helyette elvittem más képeket kereteztetni, amiket eredetileg a hálóba szerettem volna feltenni. Egyszerűen nem nézett ki jól az összkép, hiába illettek egymáshoz a keretek és a képek azelőtt. Egy két kép meg egyszerűen túl nagy vagy túl kicsi volt a kiszemelt helyre.

2 // A világítást azután kell kiválasztani, miután az összes kép a helyére került.

Mivel soha nem tetszettek a tipikus képvilágítók,megvettünk egy egyszerű led-es lámpát a képek fölé. A munka közben kiderült, hogy pár keret túl vastag, és leárnyékolja a fényt, mert a kis világító-fej nem lóg eléggé túl a kereten. Így most új lámpát kell vegyünk.

3 // A képgyűjtemény nem lesz kész egy nap alatt, időre van szükség, hogy kibontakozzon.

A tervem az volt, hogy januárban készen leszek. de néha napokat próbálgattam egy képet ide-oda, míg eldöntöttem, hol mutat a legjobban. Jó, biztosan megszállott vagyok, viszont most nagyon tetszik az eredmény!

A munka során sokat segített, hogy a képeket kivágtam méretarányosan háztartási csomagoló papírból, maszkolószalaggal a falra ragasztottam, és próbálgattam, hogyan fest legjobban az elrendezés. A kereteket a Command képrögzítővel tettem a falra, így egy szöget sem kellett beütnöm, és bármikor átrendezhetem. Csodálatos találmány! A nagy négyzetes keretek és a fém poszter keret az IKEA-ból vannak, a többit képkeretezővel csináltattam.

Bár nem vagyok kész, és biztosan lesz még egy két új kép is a gyűjteményben, már most nagyon tetszik a nappali új fala! Ti csináltatok már ilyen gyűjteményt? Milyen képeket tettetek fel? Hol vettetek keretet?

A nagy családi selfie-t iPhone 4s-el csináltam, és a  A Beautiful Mess Photo App-al szerkesztettem. A Dive Deep bronz fólia nyomatot Elise készítette az EliseJoy Shop-ból, a krétarajz posztert a Caravan Shop-nál vettem.

Finally I cought a sunny morning to make some photos of my (half-done) gallery wall in the living-room. It was an old plan of mine to fresh-up this room a bit, where we spend most of our time during the day. After painting the kitchen wall blue, the old mexican embroidery was too colorful for this place. (see before-after pics) The place was in need of a more elegant and cassic style. This arrangement is more monocrome, made from family photos and wedding gifts, which were waiting for their final place in our home for faaaar too long. When I am at someone else’s place, I like to look at the family photos they have chosen to put on the wall. This is one of the most interesting thing in an apartment.

While putting together the gallery wall, I have learnt three important thing about it.

1 // Everything looks different on the wall.

When all chosen picture was framed, I put aside some of them and chose different items instead, (that were supposed to be in the bedroom first) and took to frame them. They simply did not mach on the wall, even though I find them matchy before. Or they were too small or to big for their place on the wall.

2 // Lighting should be choosen after all frames are on the wall.

I never particularly liked those regular picture lights, so we bought a simple led ceiling light. Well, this ws a mistake. As it turned out, some frames were too thick and made a shadow over the pictures, as the lightbulbs were too small to hang over the frames. So we have to buy a new one.

3 // The gallery wall won’t be ready in a day, it needs time to evolve.

My plan was to finish this project in January, but for many reason I could not. I was trying out a picture in a place, then I moved it to another to see where it fits the best. Ok, maybe I am too obsessed, but at least, now I like the result!

dd2

During the process it really helped me to have the frames cut out from wrapping paper and stick on the wall, so I could play with the arrangement before decide the final thing. I used Command picture hanging strips, so no holes and nails needed to be use. And I can rearrange the whole thing if I want to. What a wonderful invention! The big square frames and the metal poster frame are from IKEA, the rest I had them made in a frame shop.

Although I am not ready with this project and I am shure new photos will join the collection, I really like how the whole thing turned out! Did you do a gallery wall? What picture did you chose? Where did you get the frames?

The big family selfie was made with my iPhone4s, and was edited with A Beautiful Mess Photo App, the Dive Deep copper foil print was made by Elise from EliseJoy Shop, the chalkboard print is from Caravan Shop.

One thought on “Képgyűjtemény-fejlemény // Gallery wall development

Leave a Reply

